Welke mogelijkheden kan het therapeutisch paardrijden (EAT, Hippotherapie, Equitherapie) bieden? Dit is het thema van een workshop voor pedagogen, orthopedagogen, sociale werkers, opvoeders of therapeuten, die kinderen of jongeren naar het therapeutisch paardrijden begeleiden of ermee willen starten.

De workshop is vooral praktijkgericht. Dit betekent onder meer zelf met en op het paard bezig zijn, enkele demonstraties en het samenwerken in kleine groepjes. Er is geen ervaring met paarden vereist!

Het minimale aantal deelnemers is 8, het maximale aantal is 12. De structuur van de workshop sluit aan de idee van de magische cirkel aan. Dat betekent, dat er niet alleen informatie doorgegeven wordt, maar iedere deelnemer met zijn individuele interesse gezien wordt, en met de groepsdynamiek rekening gehouden wordt. We werken samen op een thema. Met behulp van een kleine lijst van teksten, links etc. kan je de ervaringen thuis verder verdiepen.

De workshop gaat door op zaterdag 23 juni, 10 – 17 uur bij Paard en Therapie, Brieversweg 15 in Eede, Zeeland. De prijs is 125 €. Kleine versnaperingen en drank zijn in de prijs inbegrepen. Een lunchpakket moet mee gebracht worden. Een bewijs van deelname is mogelijk.

Dit zijn de onderdelen van de workshop:

De verschillende mogelijkheden en namen: Hippotherapie, orthopedagogisch paardrijden, psychotherapie met het paard, aangepast paardrijden

Welke richting voor welke doelgroep?

Waar vind ik praktische mogelijkheden ?

Hoe herken ik kwaliteit?

Hoe kan ik de kinderen optimaal voorbereiden, begeleiden en de effecten van het paardrijden verder stimuleren?

Hoe kan ik bij ouders, collega’s of andere therapeuten deze activiteit/therapie introduceren?

Financiële aspecten

voor meer informatie: http://www.paard-en-therapie.nl/nl/pagemanager/nieuws.html en Paard en Therapie op facebook